Online reserveren
of bel: 030 232 04 50

Nu in Louis Hartlooper

Dunkirk (Christopher Nolan) is de nieuwste film van gevierd regisseur Christopher Nolan (o.a. Interstellar en Inception). Een oorlogsepos over de legendarische Slag om Duinkerke tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Wakefield (Robin Swicord) is een drama over een succesvolle advocaat, echtgenoot en vader (Bryan Cranston) die in een opwelling besluit om zijn perfect ogende leven achter zich te laten. Hij verschuilt zich stiekem op de zolder van zijn garage en bespiedt van een afstand zijn vertrouwde omgeving.

NB: het programma en de kaartverkoop van de nieuwe filmweek (donderdag t/m woensdag) staan wekelijks op dinsdag vóór 9:00 online.

Lees meer

Hartloopertjes: Nijntje De Film Dagelijks om 15:00

Met Hartloopertjes biedt het Louis Hartlooper Complex op een speelse manier films voor de allerkleinsten. Vanaf donderdag 20 juli draaien we dagelijks om 15:00 Nijntje De Film. Nijntje bezoekt met haar vriendjes de dierentuin. Samen gaan ze op een spannende en vrolijke speurtocht langs de dieren. Nijntje speelt spelletjes, zingt liedjes en krijgt ook nog een grote verrassing. Met de stemmen van Barry Atsma, Isa Hoes en Hanna Verboom.

Lees meer

Film Zomer Festival 31 juli t/m 31 augustus

Het jaarlijkse Film Zomer Festival vindt van 31 juli t/m 31 augustus plaats in het Louis Hartlooper Complex en Springhaver. Tijdens de zomermaanden brengen we op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag de tien best bezochte films van het afgelopen jaar nog eenmaal terug naar het grote doek. Als je een of meer van de topfilms van het afgelopen seizoen hebt gemist dan heb je tijdens het Film Zomer Festival de kans om het in te halen. Voor een filmkaartje betaal je slechts € 6 en voor een passe-partout waarmee je alle films kan zien € 50. Onder anderen op het programma: de prijswinnende tragikomedie Captain Fantastic en de Oscar- en Golden Globe-winnaar Moonlight.

Lees meer

Timeless Sunday: Dead Man zondag 6 augustus

Al enige jaren vertonen we in het Louis Hartlooper Complex bijna elke zondag klassieke films onder de noemer Timeless Sunday. Op zondag 6 augustus staat Jim Jarmusch’ mystieke western Dead Man uit 1995 op het programma. Een accountant genaamd William Blake (Johnny Depp) reist rond 1850 naar het westen van de Verenigde Staten en wordt door een indiaan aangezien voor de reïncarnatie van een gelijknamige Engelse dichter. Blake is op de vlucht voor een premiejager en de indiaan schiet hem te hulp. Dead Man heeft een klassiek geworden slotscène, geschoten door de Nederlandse cameraman Robby Müller.

Lees meer

Down to Earth zaterdag 12 augustus, 16 september, 14 oktober en 11 november

Wegens succes extra voorstellingen van Down to Earth: zaterdag 12 augustus, 16 september, 14 oktober en 11 november om 11:30 in LHC. Voor deze documentaire trokken Rolf en Renata met hun drie kinderen over de hele wereld, van Peru tot Namibië, van Noord-Amerika naar een afgelegen eiland bij Australië. De intensieve gesprekken die ze voerden met stamhoofden en oude wijzen legden ze vast in 200 uur film. Van dat materiaal maakten de selfmade filmmakers Down to Earth, die niet alleen prachtig is om naar te kijken, maar ook een diepe indruk achterlaat.

Lees meer

Schrijfcafé zaterdag 2 september

Het Schrijfcafé is een plek om ongedwongen te schrijven, nieuwe inspiratie op te doen, te experimenteren op papier en om je schrijfsels te delen met andere schrijfliefhebbers. Het Schrijfcafé draait vooral om het plezier in het schrijven en het op gang brengen van de woordenstroom. De ervaren schrijfdocente Nanda Huneman (Wonder-word) verrast je met laagdrempelige en creatieve schrijfopdrachten. Zij maakt daarbij gebruik van film, muziek, literatuur, hapjes en ander onverwacht inspiratiemateriaal. Ieder Schrijfcafé heeft een eigen thema.
Lees meer

Timeless Sunday Ode aan Jim Jarmusch & Martin Scorsese

Al enige jaren vertonen we in het Louis Hartlooper Complex bijna elke zondag klassieke films onder de noemer Timeless Sunday. Van alle duizenden films die jaarlijks wereldwijd gemaakt worden is het beste en meest bijzondere bij ons te zien. Hierbij mogen klassiekers niet ontbreken. In de zomermaanden staan de meesterwerken van regisseur Jim Jarmusch op het programma: zijn afstudeerfilm Permanent Vacation (1980), Stranger Than Paradise (1984), Down by Law (1986), Mystery Train (1989), Night on Earth (1991) en Dead Man (1995). In het najaar volgen drie klassiekers van Martin Scorsese: Goodfellas (1990), Raging Bull (1980) en Taxi Driver (1976).
Lees meer

Vacature Administratief Medewerker m/v

Voor het kantoor van het Louis Hartlooper Complex zijn wij per 1 september op zoek naar een nauwgezette, flexibele medewerker voor 20 uur per week. Ben jij een administratief wonder en heb je zin om een nieuwe uitdaging aan te gaan? Bekijk dan snel de vacature!

Lees meer

Door Peter van Bueren

Selectie van 25 recensies, achtergrondstukken en interviews. Journalist Peter van Bueren (1942) schreef vijftig jaar over film, eerst ruim tien jaar voor dagblad De Tijd, daarna bijna dertig jaar voor de Volkskrant. Minder zichtbaar was zijn werk achter de schermen, als medeoprichter en eerste voorzitter van de belangenvereniging Kring van Nederlandse Filmjournalisten (KNF). Ook na zijn vervroegde pensionering in 2002 bleef Van Bueren volop actief in de filmwereld. De selectie, die in dit boek is gebundeld, kwam tot stand met medewerking van Van Bueren zelf. Als waardevol extraatje blikt hij op geheel eigen wijze terug op zijn werk, zijn ruzies én vriendschappen met filmmakers.

Lees meer

De Explicateur

Over De Explicateur. Explicaties bieden duiding, maar geven géén mening: de beste recensent bent u namelijk zelf. De Explicateur selecteert en duidt films die er toe doen. Film met explicatie van De Explicateur zien?
Lees meer